Cykeldoktorn: Ett oseriöst pajasföretag...

Det visade sig till slut att ingen hade luftat min cykel men att det däremot hade varit ett så litet hål så att det tog dagar för däcket att tömmas...

Så då var jag tvungen att laga eländet och hade två alternativ..

laga själv: 50 kronor en viss arbetsinsats... Nackdelen med det alternativet är att jag inte när någon höjdare på att laga punkteringar, så risken hade funnits att det hade pajat direkt och jag göra om det och förlorad mer pengar och fått en jävla frustration på köpet

Laga i cykelaffär: När jag frågade skulle det kosta 160 spänn och då skulle det bli vettigt gjort.. så jag slog till..

När jag skulle hämta ut cykeln idag, ville de jävla tomtarna på Cykeldoktorn ha 235 spänn... 200 för att byta slangen och 35 för nåt jävla gummiinslag... När jag fråga vad det var för något så svara expediten svävande om att det var något som skulle skydda slangen från punkteringar.. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag hade inte beställt det...

Till slut fick jag ner summan i 195 (160+35) eftersom till och med expediten insåg det orimliga i att ta mer betalt för ett arbete än vad som hade sagts dagen innan... Men fortfarande dålig stil att försöka en massa trams och ta betalt för saker som man inte ombetts göra, så anlita inte Cykeldoktorn!

Lyckligtvis för Cykeldoktorn har bloggen för få läsare för att denna negativa publicitet ska påverka deras omsättning.. men vore gott om de försökte någon liknande dumhet mot stans mest lästa blogg och trillade dit på den dåliga publiciteten.. :)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0