Den klyschiga poesin mästare strikes back!

Precis när läsaren hoppas på att slippa uppdateringar på några dagar, så kommer jag med ett inlägg till... Det var nämligen så att jag frågade Direktören om han hade skrivit någon alla hjärtans dag dikt till frugan i år. Då replikerade han, att han ansåg det vara min uppgift. Även om det rimliga i utlåtandet kan diskuteras tyckte jag det var lika bra att anta utmaningen eftersom jag är en mästare på att skriva klyschiga kärleksdikter på rim snabbt. Sen är det alltid mycket lättare att skriva en generell dikt än att skriva till en specifik person, eftersom man ställer högre krav på dikten om man vänder det till någon man verkligen tycker om.

Hur som helst, denna gick rekordsnabbt å skriva. Om det beror på att den är rekordklyschig och intetsägande eller på en oerhörd inre inspiration hos undertecknad överlåter jag åt läsaren att bedöma... Mycket nöje!

Lukten av ditt hår!

Tänker tillbaka på dagen vi möttes, det känns som igår
Ändå har du mitt liv förgyllt i flera år.
Alltjämt du mitt hjärta att klappa snabbare får.


Låg vid stranden och hörde vågorna mot strandkanten slå
Vid horisonten jag såg dig i solljuset stå.
Himlen och dina ögon delade en färg så besynnerligt blå!


I en värld fylld av besvikelser och svek.
Kände jag mig ofta ensam och vek.
Tills du kom och stärkte mig, med din kärlek!

Låg och tänkte på lukten av ditt hår
Ibland kändes saknaden i mitt hjärta svår
I skenet av stearinljuset fällde jag en ensam tår.


Till skillnad från trollkarlen behöver jag ingen hatt
För jag vet redan vad som är min största skatt
En natt med dig, under stjärnorna en sommarnatt!


Till dig kan jag i drömmarna fara,
När jag från omvärlden själv vill vara.
Och känna att jag hör till de lyckligas skara.


Jag hoppas att min kärlek dig behagar,
Ty jag är inte den som klagar
Om den varar resten av mina dagar!


*Masterns namn* 2009-02-15

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0