Mission Status Update: Ingen succé i Malmö!

Idag så begav jag mig av till Malmö stad på det som tidigare gick under rubriken "secret mission".. Hur hemligt någonting egentligen är när man offentliggör det dagens senare går att diskutera, men man måste köra med cliffhangers ibland...

Hur som helst huvuduppdraget var en uttagning som nakenmodell för RFSU-s kondomreklam.. Har ett visst sug efter att prova på modellande för å se hur det är så la upp mig på någon sådan sida... På grund av uppenbart otillräckligt utseende, hörde inte Gucci eller något annat prestigefyllt (som fyller plånboken med pengar och ger en kö av brudar efter sig) företag av sig..

Hur som helst i beslutsprocessen vägde jag de positiva bitarna (att få ha prövat på modellande i sitt liv och få 1500 spänn på kuppen) mot de negativa bitarna (den uppenbara förnedringen)

Eftersom jag inte direkt har något att dölja vägde ändå de positiva bitarna mest men jag beslöt från början att ha ett villkor... Att det jag inte skulle medverka på några jävla gaybilder.. Dels för det uppenbara obehag att posera naken med en bög, men framförallt för att förnedringen vore groteskt stor att framställas som bög på affischer på staden..

Själva intervjun nere i Malmö var väl inte så mycket att orda om... Inte var intervju som avslutas med att en bög fottar en naken för deras arkiv de får man leva med..En positiv överraskning var att jag fick mina resekostnader betalda (chill, det borde fler företag ta efter tycker jag, blir man kallad på intervju är det en dubbel skrevspark att betala en massa för tåget och inte få jobbet)

Så vad var då det negativa? Jo det tråkiga faktum att båda sidouppdragen blev inställda med den klassiska klyschan om tidsbrist... I ett fåtal fall rör det sig om faktiskt tidsbrist/upptagenhet men för det mesta är bortförklaringen synonym med att säga "Du är en person som jag inte umgås med förutom i yppersta nödfall". Det tråkigaste i kråksången är att man inte bara kan be motparten att dra åt helvete heller, man känner ibland begäret men samtidigt vet man att det inte finns något å vinna på ett sådant agerande, samtidigt som det kan vara felaktigt om upptagenheten skulle vara genuin..

Ajja livet är bitchigt...

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0