Ordning på trycket och smöriga förmåner...

I morse hade min cykel tomt på luft i bakdäcket vilket fick mig att spekulera om en eventuell punktering... För säkerhets skull pumpa jag dock eländet för att konstatera att den inte var punkterad utan att någon bara hade luftat den... Även om det för mig är obegripligt hur någon som måste vara minst 20 år gammal kan tycka det är underhållande att lufta cyklar (känns väldigt mycket mellanstadie/högstadie) så är det givetvis bättre med omogna grannar än med faktiska punkteringar...

Sen bar det ner mot hälsokostbutiken på söder för att kolla mitt blodtryck.. Jag var lite orolig för när jag hade testat det på en maskin i Spanien hade jag fått groteskt högt (160/90 vilket berodde på att jag hade mätt nere vi handpulsådern istället för på överarmen).. Igårkväll läste jag något om att över 145 var skadligt högt så fanns all anledning att kolla upp... en tjuga senare fick jag resultatet... Ett blodtryck på 126/70 och en vilopuls på 51... Betydligt bättre värden!

En tjuga var även vad det kostade att köpa Finvax hos en frisör på söder... De hade utförsäljning på sina grejer.. Med tanke på skräpet hos frisören brukar kosta en hundring stycket var det bara å slå till och köpa på sig en bunke så att man kan vara fin utan att plånboken lider pin... Ringde och tipsade Rock Star om att det var fyndläge vilket visade sig vara olönt eftersom han flummade om att han skulle låta sitt hår återgå till "naturtillståndet".. Vidare beskrev han sin inre sinnesfrid och propagerade för att det fanns flera dimensioner... Dessa resonemang nådde inte riktigt fram.. Jag menar att han drömmer om rosa elefanter eller att det är han som lyser mot solen och inte tvärtom bevisar inte ett smack... Jag drömmer ofta om att jag har orgier med överjordiskt heta fruntimmer och inte fan händer det!

Sen kom JB förbi och spelade XBOX.... Eftersom han fått jobb från ett smörlager där de får ta med sig felmärkta paket så fick jag hem några sådana.. Alltid underbart när ens vänner "smörar" för en.. Med tanke på hans nya jobb funderar jag på att ge honom bloggnamnet Smörkungen istället för JB... Jag lämnar till läsarna att rösta i frågan!

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Miss augusti

smörkungen låter roligare för oss läsare ;) lite mindre roligt för honom kanske :P men det kan du väl strunta i? XD

2009-02-09 @ 13:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0