Plastgitarr, plastboll och plastiga artister

I fredags pudrade jag näsan och gjorde mig fin för att ge Baloo en match i plastgitarrlirande.. Eftersom grabben har blivit opererad mot blindtarmen nyligen tyckte jag det enda raka vara att sponsra honom med lite toblerone (att komma med blommor hade varit för bögigt) Efter några jämna lir med Baloo som segrare fick jag telefonsamtal om att min närvaro i stadens centrala delar för en rekogniseringstur var önskvärd. Eftersom det inte direkt skadar att gå på rekogniseringsturer, stack jag ner på den, som det för övrigt inte finns mycket att rapportera om.
 
Lördagen inleddes med fotbollsträning.. Jag kände mig slö och genuint långsam... Vet inte om detta beror på att jag blivit slö och genuint långsam eller om jag har en felaktig minnesbild av att jag skulle vara alert och snabb.. Min teknik matchar min självuppfattning rätt bra, de vill säga den är obefintlig, men får fan få lite turboboost i benen snart! Sen är det så jävla tråkigt med försäsongsträning å springa en massa varv och skit, även tveksam till hur effektivt det är... Jag menar när man spelar är man mer motiverad så då tar man ut sig mer, men ska man springa en massa sträckor maskar man bara istället för det är så jävla tråkigt!

Några timmar senare var det dags för plastfäktning...Inledningsvis vann jag en massa, sen tog de dubbla passen ut sin rätt så Rock Star vann en massa istället... Chewbacca gjorde en "Tysken i kubik" de vill fick ett totalt psykbryt efter en förlorad match, och slog sönder sin klubba.. När han en halvtimme senare hade lugnat ner sig kommenterade han det hela med "Bättre paja bandyklubbor än å paja badmintonrack, betalar mycket mer för de sistnämnda"

Sen fick jag det tveksamma nöjet att kolla schlager med Chewie och CR... Eftersom jag varken är kvinna eller homosexuell så hade jag föredragit att spana spanska ligan på TV... men kändes dumt å slänga ut folket.. Det blev bättre sen dock spanade "The Librarian 2"  som kan sammanfattas som ett hopkok av klyschor från en massa andra filmer. Dock en egen handling och inte samma usla skådespel som i alla filmer med "movie" på slutet av titeln, så den var bra..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0