Upp som en sol och ner som en pannkaka...

...kan nästintill sammanfatta dagens skoldag. Det började bra när vi fick tillbaka min och Direktörens Affärsidéplan. Efter hyllningarna på seminariet av näringslivsrepresentanten för några veckor sen fanns det inte mycket att göra för läraren än att ge oss 43 av 45 poäng på uppgiften vilket var liktydligt med bäst i klassen. Skönt som fan när det rasslar till rejält och det fixade ett VG på kursen åt oss...

Samarbetet mellan mig och Direktören har annars fungerat prickfritt och effektivt i alla arbeten vi skrivit ihop under högskoletiden... förvisso var detta det första som blev helt hundra men i förhållande till nerlagd tid och ansträngning har arbetena alltid hållt hög nivå... Så vad gäller samarbete på skolnivå kan jag inte komma på någon bättre person!

Efter denna boost var det dags för fallet. Fick tillbaka rapport 2 i nuvarande kurs där vi blev totalsågade men godkända (10 poäng av 15). Visst kan man se det som glädjande att lyckas med att få godkänt fastän arbetet blir sågat men för mig sved det lite extra. För rapport 1 höll jag mig i bakgrunden i gruppen men hade en del synpunkter på att jag inte var nöjd när vi lämnade in den. Då blev vi också totalsågade av läraren (och hade för övrigt samma poäng som på rapport 2).. Så inför rapport 2 tog jag kommandot med motiveringen att nu skulle det minsann bli bättre. I mitt tycke blev det så klart det, men i lärarens ögon var det samma skit en gång till. en jävla prestigeförlust för min del. Givetvis vore det ännu värre om vi fått sämre på rapport 2 än på rapport 1, men den skammen slapp jag i alla fall!

Livegen AB körde annars en ny variant... De skickade ett SMS och frågade om jag kunde jobba i morgon (vanligtvis brukar de ringa 2 timmar innan och gnälla och ha sig, med följden att man ofta inte svarar för man vet vad de vill) Det var inga som helst problem för mig att jobba i morgon, så skickade ett svar att det kunde jag... Fick inget svar, så kollade schemat på hemsidan, där jag inte stod uppsatt.. Ringde jag tanten och fick svaret att hon skulle återkomma till kvällen om jag skulle jobba eller inte, (vilket hon inte gjorde) så nu undrar man för sitt stilla sinne... Jävlas fanskapet eller är hon bara förvirrad, min telefon lär visa vilket i morgon!

Dagen har även innehållit en kort resumé av Miss Anderssons Thailandsresa.. Den mest underhållande anekdoten var den om hennes väninna som hade ägnat sig åt en massa telefonsex med sin pojkvän och fått en teleräkning på 11 000. Min personlig erfarenhet av telefonsex är att det är en krystad företeelse som jag inte skulle ge särskilt mycket pengar för, så 11000 låter som overkill i kubik typ..:P

Sen spana vi även in filmen "Miracle at St. Anna" som enligt mig kandiderar till bland de tråkigaste filmer jag någonsin sett.. ett 2½ timmars sömnpiller helt enkelt... Jag sov mig igenom första halvan och Miss Andersson sov andra halvan, så vi kunde inte ens diskutera filmen efteråt, eftersom vi inte sett samma scener..;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0