Bittra och glada dagar...

Igår var jag bitter! Jag vaknade allmänt bitter och blev ta mig fan inte gladare av de ringde över mig till Schenkeranstalten för å flytta lådor i sex timmar... Å ena sidan kan man se det som att ett dumt drag att frivilligt arbeta en dag som är bitter redan från början, å andra sidan kan man se det som så, att ska man ändå vara bitter kan man lika gärna stå i en sketen lagerlokal och flytta lådor... Det sistnämnda alternativet ger en åtminstone pengar som gör att en lite mindre bitter när de dyker upp..;)

Idag vaknade jag upp gladare eftersom det vore dumt att fortsätta gårdagens negativa trend... Gick till skolan där mitt skrivande med Tusse Batong som högra hand flöt på bra, så det blev fem sidor text utan inbördeskrig som till och med gick att läsa! Ett klart framsteg jämfört med skrivandet med Gråsossen som högerhand i föregående rapport som blev skitkass...

Rent generellt tycker jag bättre att skriva saker med folk som kan fokusera på uppgiften istället för att svamla om allt möjligt skit.. Har märkt en tendens att de som försöker synas mest, och verka kunniga aldrig kan ett skit i verkligheten.. Tomma tunnor skramlar som bekant mest.. Visst har jag de tendenserna själv, men kan fokusera på det som ska göras också, dessutom skramlar jag mest i bloggform, och då tvingar man inte på sin omgivning skiten! Angående vilken tunna som skramlar mest, så kan säkert alla gissa vem jag anser det vara, och sammanfattningsvis kan jag bara säga hur jävla skönt det är höra skramlet så lite som möjligt!

Efter skolan blev det en runda om Elgiganten med morsan.. Skulle köpa ny TV... Efter att ha konsulterat Direktören och Chewbacca på fronten gick jag på Direktörens linje och satsa på en 42 tums plasma för 6000... (Direktören  köp bara en TV skit i alla onödiga specifikationer)  (Chewbacca: En 42 tums TV måste du pröjsa minst 15 lax för, annars har den inte Full HD ^2 och en massa utgångar som är jätteviktiga fastän ingen människa använder dem)

Väl i butiken försökte säljaren givetvis pracka på mig en dyrare TV... Ett av hans slagkraftigaste argument var : "Jo men de har gjort tester på den här modellen där de har på dem 3 dygn i sträck... Det klarar den inte 90 % av apparaterna går sönder då" med detta argumentet försökte han sälja mig en TV som var 3 lax dyrare och hade sämre bild till råga på allt (Men uppenbarligen klarade av att stå på tre dygn i sträck).. Morsan tyckte säljaren verka ärlig som inte försökte pracka på mig en ännu dyrare TV men som jag sa "Det är klart han inser att en kund som kommit för 6000 kronors teven inte går därifrån med en 15 000 kronors burk" Nu fattas ju bara den uppenbara ödets ironi, att jag är bortrest över en helg, glömmer teven på och hittar den helt uppbränd eller nåt.. men får hoppas det drabbar någon annan..;)

Sen var jag på fotbollsträning... De gick hyfsat blanda och gav som fan, med riktigt snygga passningar blandat med totala klanterier... Tappa även orken rätt snabbt för att jag ville för mycket i början.. Men positivt var att jag inte slog upp min stukning vilket gjorde mig jävligt nöjd..:D

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Necro

Tja på tv köpet så är det väl rätt bull det med 3 dagar som försäljaren sa. Den kan vara på lugnt. Fast kan hända bilden bränns i skärmen, men det finns sätt och fixa bort det med, annars tar kanske garantin det. Sen det med den hårige sa. Min kostar bara 8000 kr idag så.

2009-01-30 @ 00:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0