Danmarksbesök, Tomten strikes twice , fotbollscomeback

Igår var jag på studiebesök vid en kombinerad spa och konferensanläggning i Danmark med klassen. Eftersom det inte var obligatorisk närvaro så sluta det med att jag var den ende killen som dök upp. Ensam man bland 20 kvinnor hade kunnat vara rena guldgruvan om inte följande faktum hade varit

1: De flesta av de närvarande kvinnorna var ganska fula...
2: Det var för lite sprit och droger inblandade
3: Har man inte lärt sig vad alla heter efter 3½ år så har man knappast connectat så bra med dem, och då lär det inte hända under ett segt studiebesök heller...

Efter en rundvisning fick vi en uppgift. Att komma fram med ideer om hur Spadelen skulle få fler av konferensgästerna att börja använda dess tjänster. Personligen kan jag inte fatta hur någon kan vara så puckad att de betalar 1000 spänn för att någon slänger lera på dem i en timme eller liknande tjänster men det är helt annan femma... Hur som helst när det var dags att redovisa ideerna så dissa tanten som var chef på stället de flesta ideerna för att dem kostade pengar att genomföra. Snacka om stolpskott, hade hon enbart velat ha ideer som var billiga att genomföra hade hon ju kunnat skriva det i uppgiften som skickades ut.... Nåväl ingen skada skedd och vi kom hem till slut..;)

Min broder, som av oklara orsaker har bett om att bli kallad för Tomten i bloggen har annars slått till med två riktigt idiotiska tilltag den gångna veckan...

Först dejta han bland det fetaste varelser jag sett på bild typ, med motiveringen att han minsann skulle bli av med oskulden mycket tidigare än jag blev.. Detta koncept föll enligt honom själv dock på att hon inte bara var groteskt fet utan även en hade en hiskelig andedräkt...

Sen skulle Tomten och hans polare ha en supetävling en torsdagsförmiddag... tiden i sig låter fullkomligt orimligt, men kan troligtvis förklaras med att de passa på när föräldrarna var borta... Det slutade med att hans polare hamna på sjukan medan Tomten var till synes opåverkad... Om inte polaren var löjligt klen bör jag med andra ord undvika att utmana Tomten på shotrace...

Tomtens polare klara sig enligt uppgift oskadd i från sin sjukdomsvistelse men desto värre var SMS-en de lär ha skickat.. Handen på hjärtat kan jag väl själv skicka rätt böliga och jobbiga SMS på fyllan, men den dagen jag börja skicka SMS där jag hotar folk med våldtäkt och liknande, den dagen kan det lika gärna falla en sten från himlen å göra slut på mitt lidande!

Avslutningsvis så var det fotbollscomeback igår... Mitt lag vann de första matcherna på träningen sen kom någon med den obegripliga initiativet att vi skulle köra en massa fysträning i omklädningsrummet under tiden vi vänta på att spela igen... Eftersom de andra lagen visste bättre så var vi helt slutkörda sen, och förlorade rubbet... Life is a bitch..

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0