Januarishoppingen 2009 avslutad och Miami Vice...

Dagen började med att jag begav mig till skolan och hämtade ut ett reflektionspapper med det något frustrerande betyget 7 (G+).. Frustrerande inte för att det nödvändigtvis förtjänade bättre betyg utan för att det är jobbigt att vara nära VG och bomma ändå..

Sen var det en runda om solariet... trots att soltiden var 30 minuter, så sola jag bara 20 eftersom jag följde rådet från skylten att inte sola längre.. Tidigare gånger har jag trotsat det och lidit pin, så dumt att göra samma misstag gång på gång...

Sen ringde Rockstar som börjat med någon obskyr arbetsmarknadsåtgärd i Helsingborg... Vi kom fram till att det var dags för januarishoppingen 2009.

I vanliga fall brukar man kunna göra rätt bra fynd denna tid på året när vissa saker är nersatta med upp till 70 % men i år var det ännu bättre... Dressmann på kullagatan hade nämligen kursat och de sålde ut allting löjligt billigt... Sammanlagt blev det fyra par byxor 2 skjortor och en kavaj... Som hittat att bara betala 550 spänn för denna mängd, till ordinarie pris kosta det 3800...

Fångade av stunden valde vi några av plaggen efter Miami Vice tema.. bland annat inköptes vita byxor och en turkos skjorta... Succé eller flopp.. De får vi se...

En kort stund funderade jag på att överge mina principer och visa bilder på alla kläderna... Nu har jag dock inte tillgång till någon manlig modell som kan posera med dem, så Absinth Allstars bloggen får behålla sin integritet på området!

På tal om Miami Vice så har jag uppenbarligen aktiverat någon form av automatisk SMS uppdatering om när serien sänds.. Fick SMS om det både i fredag och i går... igår fick jag dock SMS-et en halvtimme för sent, så tjänsten kan inte fungera felfritt ännu..;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0