obsceniteter, systers födelsedag, införskaffad krukväxt...

I morse vaknade jag av att Führerinnan för Livegen AB höll på att ringa som en galning.. När hon efter 10 samtal inte hade fått tag på mig börja hon skicka en massa SMS med diverse hotelser och obseniteter... " vad göra" tänkte jag och stack till skolan för å skriva färdigt en gruppinlämning... Denna gruppinlämning var nog det sämsta som jag skrivit mitt namn på i år, men så det blir om sex personer ska få ihop någonting utan direkt samordning... alla viljor spretar åt olika håll och det blir varken någon röd tråd, eller något flyt i språket...

När jag var färdig med skolan så beslöt jag mig för att svara på Fuhrerinnans SMS... Min ursprungliga tanke var att skriva.. "Här lämnar man sin mobil på laddning i några timmar, så möts man av 10 missade samtal och en massa obscena SMS! Vad fan är det frågan om?"

Men så finns det något som heter omdöme så istället svarade jag "Lämnade mobilen när jag var i skolan och det är därför jag inte svarat tidigare." Någon kanske hävdar att ärlighet alltid varar längst men floskler gör sällan så att man får behålla jobbet (jämför sommaren 2007 när Chewbacca ringde sin chef mitt i natten och berättade att han var för full, för att jobba nästkommande dag, det var ingen succé! )

Idag fyllde syrran 33, vilket slutade med att hon fick den sista fejkparfymen från Grekland, som har stått och lagrats ett bra tag i mitt badrum.. Nämnas kan att att min tilltänkta diet blir lidande av alla jävla kakor som trycks dag ut och dag innan... har ätit kakor 3 av de senaste 4 dagarna, vilket inte ger önskvärt resultat på vågen... Ska man se något fint i kråksången har jag inte köpt in dem själv och jag kan väl inte hjälpa att alla vill göda mig? :)

Slutligen har det införskaffats en krukväxt! En stor kumquatplanta som ska förse mig härlig citrusdoft och små kumquats.. Eller så är i alla fall tanken, och om den uppfyller sin del så ska jag nog se till att den får vatten och näring som tack..;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0