Syskonbarn & Domarkurs...

Igår var det tänkt att den legendariska Draken skulle göra gymcomeback ackompanjerad av undertecknad... Kunde se scenariot framför mig när Draken, som på gymmet är mer lik Darth Vader träder in, ackompanjerad av Star Wars temat... Av detta blev det dock inget då min syster passade på att föda sin tredje dotter..

Givetvis kan en sådan händelse inte passera förbi obemärkt, så jag fick hänga på föräldrarna ut till världsmetropolen Dösjebro och överlämna presenter och gratulationer... Den nyfödde såg ut precis som alla nyfödda vilket inte direkt kom som en chock. Glömde dock att spana efter "666" i nacken men det är nog bäst så, för om barnet mot all förmodan hade varit en reikarnation av Lucifer, så har jag ändå inga kunskaper inom exorcism...

Idag var jag på domarkurs på Scandic horisont nere på Söder... Frukosten var kass, lunchen var kass och kakbuffen var utmärkt... Detta hade kunnat sluta med en sockerchock, men fick lägga lite band på mig själv... För övrigt lyckades jag med att få alla rätt på domarprovet där man i princip hade fått svaren serverade fråga för fråga, innan lunchrasten... Dock lyckades min bänkgranne på provet att få underkänt (6 av 13, 10 av 13 var kravet för godkänt) på detta synnerligen enkla prov, vilket var något oroväckande..

Sen fick jag och en bunke andra personer äldre domare som faddrar.. Detta kan antingen tolkas som något positiv där de ser en som en resurs osv bla bla. men det kan också tolkas som en diss mot vissa, eftersom jag undkom detta tveksamma nöje de första två åren... Oavsett vilket kommer jag givetvis inte att ta någon kontakt med faddern, då jag har inte har några direkta frågor eller funderingar..

För att stilla Chewbaccas oerhörda sug att veta vem som vann innebandyn, så meddelar jag att GC vann... Givetvis hade han en enkel resa då jag satt i bastun och pimpla läsk istället för att var på jakt med klubban i högsta hugg...;) Ajja nästa helg ska det nog bli jakt av plastig boll för mig..:)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0