en klapp på axeln, intervallträning, Nästan betalt för ett tandläkarbesök.

Igår var jag på "intervjuträning" på arbetsförmedlingen. Efter denna fick jag en klapp på axeln och omdömet "Ja men du var duktig". Dock får jag instämma i Baloos synpunkt "Hellre en spark i röven och ett jobb än en klapp på axeln och inget jobb!?" men de kommer förhoppningsvis snart, jobbet då alltså,  sparken i röven kan jag vara utan!

Senare på dagen begav jag och Rockstar oss ut och körde intervallträning i skogen. sprang 500 meters intervaller där vi turades om så att jag sprang först och sen vilade jag när han sprang. Fem varv blev sprugna vilket i efterhand kanske var i knappaste laget även om det var tungt som fan just då. Lite knäckande var det att Johan Wissman också befann sig i löpslingan och slöjoggade förbi oss. Å andra sidan är det inte vi som får en massa pengar för att åka runt i världen och springa så den smällen kan vi leva med.

I morse steg jag upp i ottan och tog tåget ut till Bjuv. Där var jag med om att nästan få betalt för ett tandläkarbesök, vilket inte hör till vanligheterna. Tandläkaren hade nämligen tryckt på rabattknappen två gånger så när jag kom till kassan stod det att jag skulle få 30 kronor för att jag hade kommit dit. Det tyckte jag lät väldigt förmånligt men oturligt nog ansåg kvinnan i kassan att det var helt åt skogen så hon stack iväg en stund, kom tillbaka och ville ha 270 kronor av mig istället. Det kändes fortfarande helt okej, särskilt som jag inte hade några hål och därmed slipper det synnerligen tveksamma nöjet att betala multum för att ha en byggarbetsplats i käften!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0