dubbelt lir, konstigt beteende och onödig cykeltur.

Igår lirade jag både fotboll och innebandy utan att behöva ges syregas efteråt! Fotbollen var med Paperboys gäng och första timmen var fett tråkig av två orsaker. 1: Planen och målen var på tok för små. Att spela fyra mot fyra och ha mål som inte är större än ett litet innebandymål är ingen höjdare. 2: Mitt lag innehöll en diva som inte nog med att han vägrade passa bollen, till råga på allt var fruktansvärt dålig. På tio försök att ta sig förbi Paperboy så tappa han bollen nio av gångerna typ.

Andra timmen blev vi utmanade av några tattare på sjumannafotboll. Det var betydligt roligare med lite tempo och passningar och riktiga mål. Sen var motståndarna så pass dåliga att vi kunde dominera också, vilket var grädde på moset.

Efter denna lysande fotbollskonst var det dags för plastfäktning! Dock lös de flesta med sin frånvaro varpå liret blev en mot en matcher med mig, Chewie och Rockstar. Chewie började bäst, Rockstar var helt under isen och jag kom in i andra andningen och avslutade bäst. Sen blev det käk och nyktert filosoferande. Att vara nykter en lördagskväll hör inte till vanligheterna och den uppenbara alkoholabstinensen lös igenom hos de närvarande. Hos mig gestalde alkoholabstinensen sig genom att jag hinkade litervis med citronvatten. Kanske lite udda, men jag hade sprungit mycket och behövde vätska!

Chewies agerande var dock tio gånger konstigare! Han satt i sängen och smekte en rulle med toalettpapper samtidigt som han talade snällt till den . Att sitta och smeka en toarulle ger för många associationer till en annan form av torka än alkoholtorka, dock borde denna torka vara mindre jobbig för Chewie som har ihop det med Cr AKA "The lucky one"  än vad den är för singel- "hunkarna" Mastern och Rockstar. Senare på kvällen fick han för sig att dekorera lägenheten med den nämnda toalettpapperrullen och hur man kommer på den tanken får läsaren fråga Chewbacca själv om, för det har jag ingen rimlig förklaring till!

I morse pep min klocka okristligt tidigt och fem tryckningarna på Snoozeknappen senare steg jag upp för att cykla ner till Ättekulla IP för att döma fotboll.  För den som undrar finns det saker jag hellre gör en söndagsmorgon än att infinna mig på Ättekulla 1030 för att konstatera att matchen är inställd och ingen är där! Men ja det är smällar man får ta ibland, även om deras lagledare fick ett telefonsamtal med mitt 100 procent rättfärdiga gnäll!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0