En återfådd T-shirt och en lagfest.

Idag var jag nere om volontärcentrat och lyckades fjäska till mig de ordinarie volontärskläderna som vi blev infråntagna när vi fick våra specifika bårbärarkläder. Det var gött att det gick vägen eftersom de ordinarie kläderna är rätt fräscha medan bårbärarkläderna är skabbiga och inget  man vill gå runt på stan med efteråt som minne. Nu har jag båda seten så den som vill ha en U21 EM bårbäraroutfit kan ge mig ett bud så löser vi den dealen!

Efter detta blev det att visa Paperboy var skåpet ska stå i Tennis! Vidare lurade Rockstar med mig till någon gratis indianmusikspelning i ett församlingshem!? Stället var fullt med en massa indianer, fejkkulturella gamlingar och oss, vilket antyder det minst sagt udda valet att besöka tillställningen. På kvällen var det tänkt att jag skulle på lagfest med HAIS men den bortglömda legenden Draken dök upp och jag var bara tvungen att kolla hans puls och höra om det senaste halvårets bedrifter! Han hade puls och bedriftslistan hade inte blivit så mycket längre sen senast, så till slut bar det av ner mot HAIS klubbstuga. Jag anlände cirka tre timmar efter utsatt startdatum men som det heter "Fint folk kommer sent!"

Från Haisfesten och den efterföljande utgången har jag inte mycket att rapportera! Lill-Mastern framförde först diverse obsceniteter angående min nyktra månad för att sen komma med en rimlig synpunkt, att det var bättre att ta en nykter månad i november än i juni. Det är i mitt tycke en sanning med modifikation:
  • Å ena sidan är påståendet korrekt då sommarmånaderna oftast är de bästa att supa på
  • Å andra sidan så kan det fortfarande vara småtrevligt att traska runt på stan nykter sommartid. I november däremot hade det verkligen känts som att man inte hade alla hästar hemma om man fått för sig att dra ut nykter i regnet och rusket.
// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0