En inte helt kurrant visselpipemarodör..

I morse vaknade jag allmänt stel, förkyld och febrig, med en lagom dos huvudvärk. Det tråkigaste i situationen var att jag skulle blåsa i min visselpipa senare på dagen. Funderade på om jag skulle ringa någon annan å be vederbörande ta matchen men då hade jag missat mitt arvode och fått ligga bitter och svettas i min lägenhet istället. Lyckligtvis var mitt sjukdomstillstånd inte värre än att några tabletter alvedon räddade biffen så att jag åtminstone hade kondition som en 60 åring med ölkagge, och det räcker långt!

Matchen som blåstes sönder var mellan Kullavägen och Makedoniska i reservlagstrean, första gången i år jag dömer på lika hög nivå som jag spelar, chill!

Kullavägen hade uppenbarligen specialstuderat Henrik Larssons avslut de senaste fyra matcherna och lyckades inte sätta en boll trots mängder med lägen. Makedoniska hade valt bättre studieobjekt och gjorde följdriktigt tre mål på sina chanser. I övrigt hade jag inte glömt mina kort hemma idag, så båda lagen fick syna både gula och röda kort!

Slutligen kan nämnas att en Kullavägenspelare uppfattade sig som hotad när en motståndare  skrek "Din mamma" till honom. Eftersom jag inte är så väl bevandrad i invandrarsvenska kunde jag inte definiera om detta skulle räknas, som ett hot, en svordom eller en förolämpning, så jag ryckte på axlarna och lät spelet gå vidare!

// Mastern  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0