En ointressant livshistoria och en viktig match.

Idag var det obligatoriskt domarmöte i Olympiaskolans aula. På förhand kändes det totalt onödigt. I efterhand känns det ännu mer meningslöst; som att ha blivit bestulen på flera timmar av sitt liv till ingen som helst gagn för någon.

Agendan för dagen var dels att lyssna på livshistorien för en av de mest ointressanta personer jag hört talas om i hela mitt liv samt lite allmän information. Den allmänna informationen hade kunnat skickats ut via ett mail och killens livshistoria kunde ha skrivits ner i någon obskyr blogg och inte prackas på en massa oskyldiga människor.

För den som missade livshistorien kan den sammanfattas så här "Ja i juli 2001 dömde jag en division 6 match. Det gick bra, så då sa inspektören att jag kunde få döma en högre serie. De gjorde jag, så gick det dåligt, fick jag en chans till gick det jättebra" Så höll hans föredrag på i vad som kändes som en livstid!  Den som tycker att  ett sådant föredrag låter intressant kan få låna min legitimation och gå i mitt ställe på nästa obligatoriska möte!

I morgon är det en synnerligen viktigt match i Summer open i tennis. Efter min svaga insats i Sofieberg open har jag fått så mycket pikar att en seger är synnerligen välbehövlig för att återupprätta min ära och visa vem som med rätta kan titulera sig Mastern! Troligtvis är "lottningen"  riggad så att jag möter en svår motståndare igen, men hade jag fått möta Pakistan eller Paddan så hade segern tveklöst varit min!

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0