En upphottad version av Power Rangers

Efter träningen igår, där jag faktiskt lyckades med att träffa mål några gånger, så var det dags för att se Transformers 2 på bio med Baloo, Chewie och CR. Filmen kan kort och gott beskrivas som en upphottad version av leksakskrängarserien Power Rangers som gick när man var liten, så till vida att det huvudsakliga motivet är att kränga leksaker, eller i filmens fall, att anspela på nostalgifaktorn hos de som Hasbro krängt leksaker till för femton år sedan. Jag var aldrig ett fan av transformers som liten, vilket gjorde att filmen inte direkt anspelade på min nostalgifaktor  vilket givetvis färgar min bedömning

Betyg handling: 0 Extremt klyschig handling utan någon som helst djup eller logik. Onda robotar som ser ut som diverse fordon reser över halva universum för att aktivera en manick inuti en pyramid som är skapad för att förinta solen och därmed jorden. Anledning? Bara för att jävlas! De goda robotarna försöker givetvis hindra detta men allt går åt skogen när deras ledare trillar av pinn. Av oklar anledning är den goda ledaren den ende som kan stoppa den onde ledarens plan men lyckligtvis vet filmens huvudroll hur man väcker den gode till liv och räddar planeten! Olyckligtvis blir han träffad av en artillerikanon och stryker med, men då fixar hans flickvän det som defibrilatorn misslyckades med och väcker liv i hjälten genom att säga de magiska filmorden "Men du får ju inte lämna mig, jag älskar ju dig!". Hjälten vaknar till liv väcker den gode roboten som förstör den otäcka manicken och räddar jorden samtidigt som den onde ledaren flyger ut i rymden och väser något bittert som antyder att det kommer bli en tredje och fjärde film också.! Halleluja!

Betyg effekter och underhållningsvärde 3: Den ofattbart usla och klyschiga handlingen vägdes på ett bra sätt upp av specialeffekter,  humor och snygga brudar som var med mest för att vara snygga!

Totalbetyg 2: Gillar man snygga brudar och leksaker som krigar får filmen högre betyg.. Eftersom jag är vuxen är de snygga brudarna mer intressanta än leksakerna, men har man barnasinnet kvar så. Betydligt högre kvalitet än Power Rangers, men å andra sidan ingen lyteskomik med horribelt dåliga skådespelarinsatser att garva åt!

Idag blir det tennis och bårbärning!

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Necro/Baloo

En kul sak jag kom att tänka på efter är att när Sam dör så kommer han till Robothimlen. Liksom det var ju logiskt.

2009-07-01 @ 19:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0