Ett fett antiklimax och en nykter visit på The tivoli...

Idag så var det dags att leka bårbärare för sista gången! Eftersom matchen var efter Sveriges match passa vi på att se Sverige- England  på Olympias storbildsskärm. Efter första halvlek drog man en uppgiven suck vid ställningen 0-3 och konstaterade att matchen var lika körd som undertecknads kärleksliv och för tillfället även arbetssituation. Men i andra halvlek hände något Sverige kom ikapp till 3-3 och matchen gick till förlängning och sedermera straffar.  Spänningen nådde sitt klimax, och man satt och hoppas på att få se Sverige i finalen nere i Malmö på måndag. Men då kom antiklimax England vann straffläggningen och Sverige var utslaget från U21 EM. Efter detta ville jag verkligen inte se någon mer fotboll men var så illa tvungen och de två timmarna man tittade på Tyskland-Italien kan likställas med ett känslomässigt vakuum, man var där, fast man verkligen inte ville vara på Olympia eller ens i närheten av en fotboll!

Efter matchen fick vi ett skrovmål vilket fick mig på bättre humör! Detta ledde till att jag beslöt mig för att ge mig efter det utsiktslösa projekt som innefattade ett nyktert besök på The Tivoli. Min vision var att om Sverige kunde vända ett 0-3 och sen tappa matchen på straffläggningen så kunde jag vända matchen och stänka in den avgörande straffen i krysset! Denna vision var givetvis totalt utsiktlös och i praktiken kom jag inte ens i närheten av en reducering. Känns dock som att jag inte släppte in fler baklängesmål i andra halvlek, men förlorar man med 0-3 så är det föga tröst att förlusten inte blev större!

Inne på Tivvan mötte jag för övrigt de trogna bloggläsarna DTP och DSP samt stockholmaren som spöade mig Sofieberg Open.. Han avslöjade att även han läste bloggen och han ville stå omnämnd som DUP (Den Uppländska Plastfäktaren) Den begäran gick väl an! Fick även reda på att Transvestitknullaren hade blivit utslängd från DTP tidigare på kvällen efter att han försökt daska sina oädlare delar i ansiktet på någons flickvän! Den mannen förnekar sig inte och som DTP sa, "Fastän alla hatar honom egentligen så är han rätt kul egentligen, han får livet att bli händelserikt!"

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0