Examen och Examensbankett...

Då tog man officiellt sin examen idag! Det fina är att man lyckats klara en fyra år lång civilekonomutbildning, på kors i taket 4 år vilket kan ses som rätt stabilt och med hyfsade betyg. Det mindre fina är att man går från undersysselsatt student till ickesysselsatt arbetslös, vilket sannerligen inte är lönsamt!

Vid klockan 1500 var det dag för en examensceremoni, som inte bidrar med allt för mycket intressant i bloggväg..

1700 var dagens höjdpunkt, då var jag hemma igen; Mina föräldrar, min bror och min äldsta syrra kom förbi och vi pimplade Asti. Det bästa med hela tillställningen vara att jag fick två inramade tavellika planscher i examenspresent från mina föräldrar. Gjorde sig jävligt bra på väggen faktiskt, lägger upp en bild någon dag!

sen 1900 var det dags för examensbankett! När jag anmälde mig till detta spektakel för några månader sen var det väl inte med någon jättelik längtan men det kändes ändå som något som hörde till. Den senaste veckan, har jag dock mest undrat varför jag slängde 500 spänn på något jag verkligen inte vill gå på! Nu 0330 på morgonen kan jag konstatera att jag kunde sparat pengarna, men å andra sidan utmärkte sig inte banketten negativt heller, vilket förvisso hade krävt något i hästlängd för att underskrida de obefintliga förväntingarna, och den totalt frånvarande inspirationen!

Nu ska jag var nykter och sund tills inspirationen återvänder!

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0