God smörgåstårta och en efterbliven domarobservatör..

Idag var jag i vanlig ordning i Ekeby för att vifta med min flagga. Huvuddomare för dagen var en jugge som måste varit bakfull, för DSP håller VM-klass i förhållande till dagens huvuddomarinsats. Att han troligtvis var bakfull grundar jag även på att han verkade segare och tröttare än vad jag är, och när jag gick och la mig i natt kan ses på publiceringstiden på föregående inlägg. Den mest remarkabla händelsen var dock att en domarobservatör var på plats för att spana, nämligen högst densamma som är ansvarig för HFDK, en person som den trogne bloggläsaren känner till att jag hyser ganska kraftiga antipatier emot!

Dagens händelser gav inga orsaker att ompröva min inställning! AD2 fick en rungande utskällning av domarobservatören i omklädningsrummet efter matchen. Orsak? Han pratade i mobil i omklädningsrummet när herr Observatör gick in i omklädningsrummet för att komma med synpunkter om dagens insats. Den rimliga reaktionen från observatören hade varit "Nu får du vara god och lägga på för nu ska jag ha genomgång med er" men istället blev det "Hur vågar du prata i telefon i omklädningsrummet efter match? Förstår du inte hur respektlöst detta är mot mig och dina kollegor!? Du måste lära dig vanligt hyfs om du inte ska bli kickad från domarkåren" Fullständigt ologisk reaktion, hade varit en annan femma om han plockat upp telefonen under genomgången och börjat prata då hade jag förstått vreden lättare. 

Sen fick jag min slev av hans antipatier. I korthet gällde gnället att jag varit dålig på att kommunicera med den bakfulla juggen. Orsak: Den bakfulla juggen hade inte blåst frispark på några uppenbara frisparkssituationer nära mig. Men om jag vinkar som en galning med flaggan så vetefan vad mer jag ska göra. Springa in och hälla en hink med vatten över huvuddomaren eller?! Sen avslutade han sitt gnällande mot mig med "Sen gillar jag inte hur du håller armarna ibland bla bla bla!" Jag kunde ha svarat "Det är lugnt, finns ingenting jag gillar hos dig överhuvudtaget" men jag lät bli, för antagligen är han väl medveten om detta, och om inte får han väl kolla bloggen. 

För den som undrar fick den bakfulle Juggen också en massa skäll, men eftersom han får DSP att framstå som en VM-domare så var det gnället i mitt tycke välförtjänt.

Efter matchen hämtade föräldrarna upp mig och vi stack till min syrra ute i Dösjebro. Ärendet var att lämna födelsedagspresenter till syrran och en av hennes döttrar. Uppdraget lyckades utan problem och smörgåstårtan var god. Syrran fick en tjock reabok om musik av undertecknad. Syskonbarnets present var en lika stor överraskning för mig som för den lycklige eftersom morsan bara hade fått pengar av mig att köpa present för. Det blev en målarbok och ett paket tuschpennor.

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0