Nattliga samtal av DSP

Om någon ringer en halv 5 på morgonen och yttrar "Vi har blandat en grogg till dig, kom hit!"  så det finns det tre tänkbara svarsalternativ

1 Va fan väcker du mig för din jävla knöl!  *lägger på*

2 Tack för inbjudan men det pallar jag verkligen inte!

3 Jag kommer!

Nu blev jag dock inte väckt så fanns ingen anledning till bitterhet. Det var DSP och inte en drömbrud som ville ha dit mig, så det enda raka vara att ligga kvar i sängen och därför svara det med alternativ 2. Då ville den pajasen, uppenbart inspirerad av att läst om Direktörens tidvis tveksamma ageranden, att jag skulle dra monologer mitt i natten. Han borde insett att jag drar inte monologer på beställning halv 5 på morgonen. Istället ryckte hans polare luren och ägnade sig åt att härma någon alkoholiserade vaktmästare. Samtalet avslutades med att DSP tjatade om att bli omnämnd i bloggen vilket gör honom relativt unik då det är vanligare att folk hotar med diverse saker för att inte komma med!

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0