Prisvärd mat och EU-val

Igårkväll var det middag och fotbollstittande i HAISstugan som gällde. Sveriges spel igår ska inte sägas så mycket om, förutom slängas ut med huvudet före till nästa match, vilket i och för sig är av mindre betydelse då kvalet redan är kört.

Middagen däremot var ett trevligare ämne. Tivolibjörnen, Paddan och några andra lyckades med att fixa en riktigt god skaldjurspastasallad med bakelser till efterrätt och fulläsk som dryck till det facila priset 50 spänn. I mitt tycke var gårdagens pastasallad mycket godare än den torra äckliga kycklingen som serverades på examensbanketten i fredags! Sen tappa såklart stämningen en del på grund av Sveriges dåliga spel, men det ska ju inte arrangörerna lastas för!

Idag är det EU-val. Där röstar på Piratpartiet för att hindra att vissa medieföretag tar över landets lagstiftning genom att pracka på regeringen den ena lagen efter den andra som bara klubbas igenom i Riksdagen mot folkets vilja! Det är en rätt sjuk utveckling där mer och mer pengar läggs på övervakning och åsiktsregistering. Som i Nordkorea bara att det är företag som vill få den makten istället!

Övriga partier känner jag inte så mycket för. Jag är inte rik så jag tjänar inget på moderat politik. Samtidigt gillar jag inte gnällsossar som vill ha allt serverat och alltid skyller sina egna misstag på andra! I riksdagsvalet 2006 röstade jag på Sverigedemokraterna men jag har kort och gott svårt att se vad de skulle göra för nytta i EU-parlamentet!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0