skoutställning mot Croatia...

Det finns matcher som man efteråt kan acceptera att förlora med några bollar då laget gjorde sitt bästa mot en övermäktig motståndare. Det finns även matcher där förlusten svider satan eftersom man vet att laget lätt vunnit om inte vissa spelare varit så loja och ofokuserade att de borde drogtestas för cannabis efter matchen.  1-6 debaclet mot Croatia kan räknas till den senare kategorin. De var inte särskilt bra och att vi fick så mycket stryk mot dem, var direkt pinsamt!

Den egna insatsen kan sammanfattas med att jag sprang satan och uträttade lite. Omläggningen av min diet så att inte halva kaloribehovet härrör från godis, läsk och annat trams gav mig gott om energi vilket var ett plus. Jag sprang även en del på ren frustration eftersom jag fick en smäll på knät när jag drog in benet vid en situation för att  inte kapa en motståndare och syna kort. Såna smällar svullnar ju i allmänhet upp dagen efter och då får man springa satan för att kompensera typ. Om vi ska ta upp något som jag ångrar med matchen, om vi bortser från det uppenbara faktum att jag inte gjorde hattrick i dag heller med tre drömmål, så är det att jag inte försöka filma till mig straff när jag hade chansen. Var förbi en motståndare och var inne i deras straffområdet när motståndaren sparka mig lite lätt på på hälen. Ingen människa skulle falla på riktigt av en sån minimal touch men kan Cristiano Ronaldo så borde väl även El Maestro de Lunk fixa biffen? Att lura domaren med ett svanhopp och fixa en straff på kuppen hade suttit mumma; får sällan bra lägen till straffilmningar eftersom jag spelar högerback.

allt för idag

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0