tripp trapp trull på tennisplan och en massa telefonsamtal..

Igår tillbringades fyra timmar i solen på  tennisplan, en kamp mellan fyra spelare vars spelkvaliteer varierade från "dålig" till "häpnadsväckande sjukt dålig" . De fyra snedskjutarna var Mastern, Chewbacca, Rockstar och Baloo och kvaliteerna på plan följde det ovannämnda spektrat med undertecknad som slutsegrare efter en rafflande final mot Chewie. Liksom på innebandyplan klarade Chewies något svaga psyke inte av förlusten, men det känns tryggare att ducka för tennisbollar än för flygande innebandymål. Sen kan man spekulera om jag ens hade behövt ta skydd. med tanke på Chewies sikte, men lika bra att ta det säkra före det osäkra. När jag skådade tennisen från åskådarplats konstaterade jag för övrigt att deltagarnas kroppar hörde bättre hemma i "Tjockholmen" än i en modellaudition vilket kändes lite tungt då till och med Rockstar har fått ölkagge (eller snarare colakagge) på ålderns höst!

De senaste dagarna har det för övrigt ringt en massa i min telefon, till råga på allt på dagtid och inte vid några skumma tidpunkter som fyra på natten. Kort och gott ett mirakel! Vad bättre är, är att inga av samtalen har kommit från livegen AB, det som inte är lika positivt är att inget samtal heller kommit från någon som tycker jag är snygg och vill anställa mig. På tal om snygg så ringde en snygg tjej i morse och det var "äntligen"- vibbar fram tills jag svarade. I den bästa av världar hade hon sagt "Det hade varit väldigt trevlig om du hade kunnat komma förbi ikväll och förgylla min tillvaro" . I min värld lät det istället "Jag träffa mitt ex och hans nya flickvän, så blev bölig och så vidare" ( fortsatte så i 20 minuter). Därmed inte sagt att det störde, en begränsad dos av andras böleri går väl att lyssna på ibland, men är ju inte den typen av samtal man går runt och drömmer om att få!

Avslutningsvis så blev det årets första dopp i havet, vilket leder oss in på ämnet dopp i grytan! Apropå dopp i grytan så kan det vara värt att lyfta fram att Baloo leder skytteligan för i år med 4 fullträffar! Han leder även ligan för "årets fulaste ragg" överlägset i och med hans relationsfördjupning med Dalhemsvraket. Baloos ledning i skyttligan är väldigt överraskande med tanke på att han fram till "Klippan" (som för övrigt ligger på en andraplats över fula ragg för i år) hade en torka på över två år. Själv ligger jag tvåa i den interna skytteligan med tre fullträffar där det dock kan nämnas att det varit torka sen i mitten av april och inget tyder på regnperiod inom en snar framtid! Titeln "årets snyggaste ragg" finns det för tillfället inga kandidater till, då ingen i sina sinnens fulla bruk kan anse att någon i gänget besudlat en fräsch kvinna i år!

De var allt

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Necro/Baloo

Kunde ge mig lite cred för hon i Malmö som även fick den hårige att fräsa.

2009-06-26 @ 00:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0