Wilson Park Summer Open

Större delen av denna dag har ägnats åt att titta på och spela tennis vid planen bakom Casa Mia vid Wilson park. Då min första motståndare, P, drog sig ur turneringen gick jag vidare till andra omgången på WO. En sagolik framgång således! I andra omgången åkte jag ut mot Vejan med siffrorna 4-6 6-7. Men det var en väldigt jämn match och jag föll med flaggan i topp! Glädjeämnet för matchen var att förstaserven stundtals satt stenhårt och otagbart för min motståndare (resten av tiden satt den inte lika bra) Min akilleshäl visade sig vara att Vejan var något snabbare i fotarbetet än undertecknad.

Efter min respektabla sorti så har det väckts tankar hos mig att anordna en egen turnering, förslagsvis "Absint allstars invitational" där jag enbart bjuder in deltagare som jag har en realistisk chans att slå. Vinnaren i Wilson Park Summer Open får således ingen inbjudan, men däremot kan några andra namn vara påtänkta!

I övrigt har jag och Rockstar besökt Mariakyrkan idag. Han ville se om det Keltiske Jesus kunde tänkas göra comeback när han var nykter. Så blev givetvis inte fallet! Hursomhelst så fanns där ljus man kunde köpa och tutta fyr på samtidigt som man bad för någon väns framgång. Så vi gjorde helt enkelt dealen att vi bad åt varandra, då det stod i instruktionerna att man inte fick be åt sig själv..:P Då kollektbössan man betalade för ljusen i, av naturliga skäl inte kunde växla så plockade vi ut ett tredje ljus och bad lite å Chewie också, eftersom det vore dumt att betala för mycket för ljusen! Sen konstaterade jag att om man varit religiös och velat få bekräftat att där finns en gud så hade man helt enkelt kunnat komma med en hundralapp, köpt 50 ljus och bett åt en massa personer. För med så många böner är det ju ren sannolikhetslära att någon/några av bönerna slår in.;)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0