Allmän frustration, gratis godis och en återblick till 2003...

I morse vakna jag med en allmän frustration över sakernas tillstånd. Orsakerna till det är väl flera och inte så jävla intressanta men jag känner ett behov av att slå på något de närmaste dagarna. Till det behovet finns det tre lösningar

1: Supa sig full och starta bråk i krogkön
2: idiotkapa någon på en träning / match
3: använda frikortet som jag har liggande någonstans till Aktiverum och gå på ett boxningspass, så man får slå sig dödstrött mot en boxsäck.

1
Fördelar: The real deal, blir inte mer hardcore än så här
 
Nackdelar: uppskattas inte av polis/åklagarmyndigheten. Kan vara jävligt farligt om det visar sig att ens kombatant är beväpnad

2:
Fördelar: Ge en riktigt ful tjuvsmäll till någon motståndare man inte gillar, och komma undan med det, är en jävla skön känsla..

Nackdelar: Riskerar lång avstängning, kan skada sig själv mer än motståndaren.. Tömmer inte hela aggressionsreserven

3
Fördelar: Man får veva loss på ett lagligt sätt, ingen blir skadad, och man får träning på köpet

Nackdelar: En lite fjollig lösning.

Av det tre alternativen får det ändå bli ett boxningspass på aktiverum då jag är föga intresserad av vare sig böter eller ett halvårs avstängning från fotbollsplan..:)

Efter skolan blev det en runda in om Baloo för å spela Guitar Hero. Tydligen hade han köpt hem  ett antal kilo godis och chips ifrån Tysklandsresan eftersom det tydligen var billigt där. Eftersom bunkrande av godis sällan är någon besparing utan bara ger magknip så insåg jag att det var mitt kall att hjälpa honom att äta en del av godiset och på så sätt rädda hans beachform genom att offra min egen. Olyckligtvis verkade han inte alls sugen att tacka mig för min storsinthet men han slog mig i alla fall inte..:)

Sen blev det att spela lite fotboll med Stampus. Vetefan när jag var där och lira sist men det måste varit längesen.. Hursomhelst blev jag en aning konfunderad när jag insåg att det var fler utlänningar i Nicolais idrottshall än vad jag någonsin sett på Campus Helsingborg. Fascinerande!

Slutligen blev det en återblick till lite lunarblogginlägg sen 2003. Detta efter att ha fått vissa antydningar om att bloggens språkbruk var allt annat än folkligt. Denna studie av mitt gymnasiala sätt att uttrycka mig visade att antydningarna nog kunde vara korrekta. 2003 var dock mitt språkbruk folkligt, så vill någon göra en återblick är det bara att gå in på min lunar å spana..;)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blev bara bitter över att du öppnar påsen utan och frågar samt tömmer halva. Men tar igen det på ditt sprit skåp nästa tillfälle :P

2009-03-18 @ 19:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0