En usel årsdebut..

Idag var det dags för årsdebut i B-laget.. en tämligen usel sådan. Var ovän med bollen och ovän med domaren, även om jag gällande det sistnämnda inte var direkt öppen med mina åsikter. Efter att ha skådat mitt eländiga snedsparkande i 25 minuter fick tränaren nog å bytte ut mig.

Där hade jag troligtvis fått stanna om inte vänsterbacken med en tjugo minuter kvar hade visat sitt missnöje med den kassa domarinsatsen på ett mer öppet sätt. Han började helt enkelt skrika, plockade upp bollen och försökte skjuta ner domaren. Lyckligtvis missade han med skottet, så domaren som uppenbarligen inte orkade skriva rapport, nöjde sig med att varna honom, varpå tränaren fick jävligt bråttom att byta ut honom å sätta in mig på vänsterbacken istället.  På vänsterbacken höjde jag mig från katastrofal till dålig.

Ska man se något positivt i debaclet så är det att det inte blir svårt för mig att höja mig till kommande matcher..

Övrigt om matchen

Väsby A - HAIS B 2-2

Dåliga och bakfulla spelare: Check
Usel leråker till grusplan: Check
Obefintligt tempo: Check
Dålig domarinsats: Check


Det var allt

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0