festlokal bokad, och udda tillfälligheter..

Idag tog jag tjuren i hornen och bokade festlokal till min och Chewbaccas gemensamma födelsedagsfest i slutet på månaden... Chewbacca är väl personen i sammanhanget som är mest värd att fira eftersom han uppnår den aktningsvärda åldern 25 år, medan min ålder blir den inte fullt så märkvärdiga 24 år....

Festen går av Stapeln den 27e mars och känner någon läsare sig utelämnad från inbjudningslistan så är det bara att fjäska lite för undertecknad så ska det nog gå att lösa då jag för det mesta inte är allt för oresonlig... Sen är det klart, har man ett bloggnamn som "Den Onde" "Avgrundsvarelsen" eller "Den Otäcke" så föreligger det givetvis vissa problem att få mig att ändra åsikt..

De inbjudna kan annars kategoriseras in i tre kategorier

Medlemmar i Absint Allstars (crew & support) där alla förväntas komma och så kommer det troligtvis också bli..

Snygga brudar: Här har det kollapsat fullständigt jämfört med den temporära toppen för några år sedan.. De som har svarat på facebookinbjudan, har gjort det med "kanske"..  "Kanske" är i grund och botten ett vänligare sätt att säga nej, eller ordagrant "Om jag absolut inte har något bättre för mig" . Därför är det inget bra svar egentligen... Men ska man se det positivt så är "kanske"  bättre än "Nej" eftersom det förstnämnda visar på en låg prioritering medan det sistnämnda är ett direkt avståndstagande (I vissa fall kan en person faktiskt vara upptagen, men då brukar de berätta varför).

Övriga deltagare: Som kan innefatta bekanta och provspelare som inte omfattas av de första två kategorierna.


Hur som helst till nästa punkt... En rätt lustig tillfällighet hände när jag skulle till träningen idag... Ringde först till en kille för å fråga skjuts till träningen... så svara inte han, så ringde jag en annan... så ringde den förste upp mig och jag sa att skjutsen var fixad... hur som helst när jag skulle bli upplockad av lagkamrat 2, så råkade lagkamrat 1 att köra förbi just då och stannade bilen varpå förvirring uppstod i några sekunder.. Jag menar hur sannolikt är det?

Själva träningen gick sen både bra och dåligt;Bra för att min grusskor inte skavde och inte gav mig värkande benhinnor samt att vädret var perfekt... Dåligt för att jag hade värmt upp med att kränga några hekto lösgodis...

I omklädningsrummet efter träningen berättade tränaren en anekdot om stretching som gjorde mig en aning förvånad.. Nämligen att när han spelade i allsvenskan i handboll (det är väl näst högsta serien) så stretchade han aldrig och han skadade sig inte för det.. Att han klarade sig oskadd utan stretching lät väl fullt rimligt, men annars känns det ju verkligen inte som en före detta elitidrottare... Men det är kul att skenet bedrar ibland..:)

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Du borde definitivt bjuda in Den Tjocka Plastfäktaren och Transvestitknullaren! varför inte dessa legender inbjudna? Fast en Lunkmaster är kanske inte så intresserad av deras medverkan, vill påminna om att en present är alltid en present.

2009-03-04 @ 00:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0