koll på kidsen och dåligt med fart

Idag stack jag ut till syrran i Ödåkra för att återigen leverera en present till ett syskonbarn. Dock infann sig ett problem denna gång. När jag kom in tittade båda på mig förväntansfullt så jag kunde inte luska ut vem av dem som fyllde år. Det gjordes inte lättare av att morsan hade gett båda presenter före mig.  Efter en fem sekunders tvekan fick morsan förklarat för mig vem av småttingarna som fyllde år så att presenten hamnade i rätt händer..

Hennes konstiga agerande med att ge båda present förklarade hon med att annars blev den ena avundsjuk och ledsen typ. I mina ögon är det ett jävla sosseargument, halva meningen med att ge födelsedagssvinet presenter är ju att personen ifråga ska känna sig speciell, och det funkar ju inte om alla missunsamma fanskap som inte fyller år också ska ha presenter!

sen blev det en bunke kakor... Det är något mystiskt med just kakor.. För det är inte särskilt gott, man vet att man kommer bli dålig om man äter för mycket, och ändå är det precis vad som sker om någon ställer fram ett kakfat. Jag menar läsk kan man inte heller motstå, men det är gott och man mår bra (även om man får högt blodsocker och blir fet)

Hur som helst efter alla dessa jävla kakor fick jag för mig att pröva mitt pulsbälte och springa en halvmil... efter tre kilometer insåg jag dock kakornas katastrofala inverkan på konditionen och kastade in handduken, enligt pulsklockan 22 gram fett lättare...:P

Så nu blir det soffidrottande istället.. Dags å hitta stremad Champions League..:)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0