lagmiddag, bowling, och inga gråa hårstrån...

Igår var det lagmiddag och bowling med HAIS.. för 150 spänn fick man pytt i panna bira i klubbstugan och bowla en timme på Olympia Bowling.. Helt okej deal, även om man känner att fotbollsstjärnor som vi HAISare borde blivit sponsrade istället.:)

Efter några timmars käkande bar det av till bowlingen där vi hade lottats ihop tre och tre per bana. Fascinerades mest av två saker

  1. Mitt extremt ojämna spel, första rundan var en katastof och slutade på 86 poäng medan andra måste varit nära personbästa och slutade på 158 poäng
  2. Det extremt jämna resultatet: Sett över 2,8 rundor så var slutsumma 
    Mastern: 319
    Lagkamrat T: 319
    Lagkamrat S: 326
Hade egentligen tänkt dra hem efter bowlingen men blev inspirerad och stack istället bara hem och svidade om till skjorta och min svarta Cowboyhatt (som var ett kärt återseende efter att ha legat hos GC sen tidernas början typ) för att sen dra tillbaka till HAIS klubbstuga..

Där hade vi först Singstar: R&B mästerskap men det var inte mycket å hänga i julgranen för ingen kunde låtarna, och ingen var annat än usel på att härma en bölig negress... Istället blev det FIFA 2007 mästerskap, där jag vann samtliga tre matcher och tydligen spöade den inofficiella FIFA 2007 mästaren i HAIS, varpå jag själv rätteligen kan titulera mig det nu!

Sen bar det ner en runda om utposten. Några stack vidare till Cardan men jag kände dels att jag inte var särskilt sugen på att dansa, och dels att jag inte hade någon vettig sidekick så sparar dansstegen och mina pengar till någon annan gång..


Idag fyller jag annars 24.. Inga gråa hårstrån å inga tecken på skallighet, så det är soft..:) Chewie gjorde det något tveksamma valet att ringa å väcka mig nio i morse, för att gratulera och kolla om jag hade fått några presenter ännu. Det visade sig att frugan hade tvingat med honom ut på hantverksmässa i Tågarp.

Om jag hade fått frågan om jag ville ut till hantverksmässa nio en söndagsmorgon så hade svaret troligtvis blivit "Tror du på den själv?!"  och somnat om. Å andra sidan är väl den inställningen delvis förklaringen till att jag är singel så livet är inte lätt alla gånger!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0