Masterns monologer i förebyggande syfte...

För att undvika att Direktören får monologabstinens och väcker mig mitt i natten vid fler tillfällen för att få höra på mina monologer så har jag idag ringt honom vid flera tillfällen för att göra honom trött på min röst.;) Följande två ämnen, i princip totalt ointressanta för de flesta normalt funtade människor har tagits upp och lär rädda min nattsömn i veckor framöver. ( I och för sig hade en annan lösning varit att be honom att ge fan i å ringa mig mitt i natten om han inte har något vettigt att säga, men den lösningen har väl de flesta redan vidtagit, och därmed får jag vidta mer okonventionella metoder)

Det första monologämnet handlade om att utse Miss Mars. Det var faktiskt en tämligen svår filosofisk fråga denna gång, som anspelar på skillnaden mellan vad som faktiskt gjorts och var attraktionen funnits.. Ser man till vad som faktiskts gjort så tar Skunken hem titeln utan problem.. Henne var jag inne i (om än bara med fingrarna) och hon tog även min lem i sin mun.  Men eftersom efterspelet inte direkt har handlat om sexuella upplevelser av toppklass utan om obeskrivlig underlivsodör så känns det som det saknas en del för en "Miss valfri månad" titel.

Pulverdrottningen inflikade till ämnet underlivsodörer angående min diagnos: svampinfektion, hos Skunken en mängd följdfrågor. Om fittans textur, färgskiftningar och fan och hans moster. Mitt enkla svar på frågan blev jag är väl ingen jävla gynekolog heller? Men min fråga till den gynekologstuderande läsaren är såklart: Om det luktar vedervärdigt, rör det sig då inte kort och gott om svamp av det mindre aptitliga slaget?

Den andra kandidaten till miss Mars är Dokussåperagget. Förvisso "halvknullade" jag henne i en soffa på tivolis terass enligt en kvinnlig utomstående observatör som går under det provisoriska bloggnamnet Benettonreklamen (På grund av den uppskattningsvis stora etniska mångfalden bland hennes ragg) Men istället för att helknulla henne när vi kom hem till mig, vilket i mångt och mycket är den logiska konsekvensen av att "halvknulla" någon på tivvan.. så blev det som bekant dokussåpa istället. Dock fanns någonting som saknades hos den andra kandidaten nämligen attraktionen, förvisso hjälptes denna upp kraftig av den kumulativa verkan hos ämnena etanol och metylendioxypyrovalerone, men likväl var nog grunden bättre..

Så vem ska utses? Skunken eller Dokussåpan... Rösta genom att skriva en kommentar!

Nästa monologämne som diskuterades för aftonen är en händelse från fredagen som är relativt vanligt, men likväl mystisk och obegriplig för undertecknad. Det var nämligen så att CR kom fram till mig när jag snackade med RockStar och sa följande "Min danska väninna tycker du är söt och skulle jättegärna prata mer med dig, följer du med och snackar med henne?"

Väninnan i fråga var ganska fräsch så det var absolut ingenting jag hade någonting emot att göra. Men sen uppstod den klassiska känslan av att man försökte få igång ett samtal där motparten inte är särskilt intresserad av att vara drivande eller att connecta med en. Det upplever man ofta när man försöker stöta på någon men det är en jävla skum känsla att uppleva när personen i fråga är den som tagit kontakt till att man pratar. Efter en tio - femton minuter la jag ner försöken att connecta med henne och ägnade mig åt roligare sysslor (det mesta är roligare än att prata med någon som inte visar något intresse på att verka vilja prata med en)

Det mest intressanta för händelsen är att den förefaller vara rätt vanlig. Har hänt både en och två gånger i karriären att kvinnovarelser först försökt påkalla ens intresse, för att sen var tråkiga och ointresserade till max när de väl fått den. I mina ögon är beteendet skumt för om man påkallar någons intresse så vill man väl fånga personens intresse å inte bara tråka ut personen?

Nåväl några medlemmar ur braintrusten utfrågades och alla hade olika syn på fenomenet:

Direktören ansåg att det hela berodde på ett behov av uppmärksamhet och bekräftelse. Tjejen i fråga är inte intresserad av killen men hon vill se om hon kan fånga hans uppmärksamhet. Ur gruppens perspektiv blir hon uppvaktad om hon lyckats fånga intresset men om hon inte lyckas är det bara hon själv och väninnan som vet att hon blev nobbad.

Hotshot menade på att beteendemönstret berodde på blyghet men kunde inte utveckla sin förklaring vidare, på ett för mig begripligt sätt...

Slutligen tror jag själv att det i mångt och mycket beror på ett behov av uppvaktning som många tjejer har. Traditionellt sett har männen varit de drivande i relationer mellan könen och tjejer som kontaktar killar via sina väninnor trivs med den fördelningen och vill vara den passiva parten i relationen. Tanken är väl att killen ska uppvakta tjejen i hundra år för att hon till slut ska ge klartecken för fördjupning.

Personligen är jag ingen jättefan av sånt.. Finns personkemin så ska man inte gör det svårare än nödvändigt för varandra typ. Visst händer det att jag uppvaktar någon som är svår, men då är det för att jag är intresserad av tjejen inte för att någon som egentligen är intresserad av mig spelar svår.. så känns bara bull

// Mastern

Kommentarer
Postat av: Pyssheline

Ehm, av mina erfarenheter av båda två, så går min röst tveklöst till Dokusåparagget ;)

2009-03-31 @ 18:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0