Nattliga samtal, tekniska idioter, tvättade trisslotter..

I natt beslöt sig min telefon för att terrorisera min nattsömn vid två tillfällen! Första gången var det en tjej som svamlade en massa obegripligt från insidan av en nattklubb. Efter en snabbkoll på eniro kopplade jag att det rörde sig om en tjej av det fräschare slaget från Vellinge som fick mitt nummer för flera månader sen, men som fräckt nog aldrig ringt förut.

I min värld finns det två tänkbara förklaringar till varför en fräsch brud från Vellinge som aldrig ringt förut, ringer å väcker mig klockan halv 5 en söndagsmorgon:

1: Hon är för full för å fatta vad hon pysslar med och ringer helt enkelt fel person.
2: Hon är full, råkar befinna sig i Helsingborg och är i behov av en "sov"plats

Rent logiskt kändes det förstnämnda alternativet rimligast men samtidigt tänkte jag att med tanke på att ödet (i form av en misstänkt svampinfektion, respektive en bölig mulatt) redan hade saboterat mina planer angående relationsfördjupning två gånger tidigare under veckan så ville det betala tillbaka med ränta! så skickade ut ett SMS där jag förklarade att det fanns "sov" plats för henne här om det var det hon ringde om. Nu dök det föga oväntat inte upp någon fräsch brud så uppenbarligen var det alternativ ett som var det rätta.:/

En timme senare började telefonen terrorisera min nattsömn igen. Det var Direktören som efter en blöt kväll ville avsluta kvällen genom att lyssna på ett avsnitt av Masterns Monologer. Nu var jag tämligen hes och dessutom trött så var allt annat än sugen på att sända ett sådant avsnitt. Tjugo minuter senare hade direktören i alla fall fått höra tillräckligt mycket för å somna belåten borta på Albrogatan.

När jag senare på dagen frågade ut honom om hans något udda behov av mina monologer fem på morgonen, gav han följande svar "Jo men i vanliga fall räcker det med att man säger något så drar du igång direkt, men i natt fick man ju dra orden ur dig, det var en helt annan upplevelse och variation förnöjer!"

Sen bar det av hem till föräldrarna för att äta söndagsmiddag och lösa diverse tekniska problem. Dock fick jag nästan  ett irritationsryck på en sak: När jag härommånaden gav min gamla TV till brorsan så förklarade jag klart och tydligt att scartkontakterna på teven var paj, så att jag kopplade DVDspelaren och digitalboxen via videons scartingångar och kopplade videon till teven via antennsladden. Inga direkta konstigheter. Men den senaste veckan har farsan å brorsan ringt å gnällt om att teven är sönder typ. så nu dök jag upp och vad såg jag? Jo att de hade försökt koppla in digitalboxen och DVDspelaren via tevens scartingångar som de fått förklarat för sig var trasiga från början.. Hur kommer man ens på tanken liksom?

Fram på kvällen löste jag in de trisslotter som jag fick i present i fredags.. 175 i vinst på 150 spänn i lotter är en  helt okej utdelning. Genom ett mindre missöde fick dock lotterna först genomlida en tur i tvättmaskinen, då de hade legat i de byxorna jag haft på mig när jag lagade maten. En lite störig detalj var att när jag skulle lösa in lotterna.. På pressbyrån gick lotterna inte att lösa in och biträdet sa "Ja alltså du kan ju få lotterna tillbaka om du vill, men du kommer inte ha mycket nytta av dem eftersom det är samma utrustning som används för att scanna av dem överallt" Valde att få tillbaka lotterna där och lämna in dem på Seven Eleven där det inte var några som helst problem att scanna av lotterna (men dock vissa problem att få dem att ens ta emot lotterna, eftersom rutan för vinstkontroll var skrapad)

Slutet gott allting gott men skickar följande fråga till läsarna: Vad är mest sannolikt

1: Affärsbiträdet på Pressbyrån var korkat, slött och inkompetent men hade inga skumma avsikter?

2: Affärsbiträdet såg möjligheten att göra sig lite extra pengar eftersom lotter som körts en runda i tvätten ser lite risiga ut och därför var det inte helt osannolikt att jag skulle tro på att streckkoden inte gick att läsa av någonstans. Och i så fall kunde biträdet lösa in lotterna i lugn och ro när det inte var några kunder i butik

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0