positiva överraskningar...

I morse funderade jag en aning på att ringa min farmor och gratulera på hennes födelsedag. Nu hade jag dock inte hennes nummer och funderingen hade nog runnit ut i sanden om inte min fader hade ringt och meddelat följande...

  1. Att vi skulle spela tennis idag
  2. Att min farmor hade satt in 500 spänn på hans konto åt mig
Med tanke på den sistnämnda positiva överraskningen så blev jag väldigt motiverad att be farsan om hennes nummer så jag kunde ringa och gratta henne och tacka för presenten. Likväl vill jag ge mig själv credit för att jag tänkte tanken redan innan jag fick veta om presenten.

I skolan tidigare idag, blev en före detta vän förnedrad inför hela årskursen. Hade lite blandade känslor inför det hela faktiskt, för på ett sätt ville man säga något tröstande efteråt, men å andra sidan så har personen ifråga mest sig själv att skylla att det blir som det blir.. Valde att inget säga.

Snart blir det tennis mot farsan

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0