Spån hos CSN, boxningspass, stjärnfall.

Dagen inleddes med att jag tvungen å styra upp ett ärende med CSN. Enligt dem hade jag tjänat "för mycket" 2007. Rent principiellt kan jag inte förstå hur någon ens kan ha en regel angående att tjäna för mycket, jag menar det är ju bara bra för statskassan om folk arbetar vid sidan om, då betalar de in skatt till skillnad från individer som får bostadsbidrag och snyltar på päronen.. Den som kom på reglerna kan fan inte haft alla hästar hemma och måste ha varit sosse

Hur som helst så ville CSN ha minst 2500 samt halvårsbesked från de olika inkomstställena... Förhoppningsvis köper de mitt resonemang om att jag tjänade de mesta av mina domarinkomster på våren för annars lär de bli arga och rippa mig på ännu mer..:|

sen fann jag det lägligt att aktivera min enveckas frikort på Aktiverum och köra ett boxningspass. Obegripligt nog, så placerade instruktören mig att sparra med den minsta tjejen på stället. Hon såg livrädd ut, och jag var inte heller särskilt nöjd eftersom jag fick hålla igen på vreden hatet och frustrationen.

Lyckligtvis bad minitjejen om en annan att sparra mot, så jag fick en kille i min egen storlek istället, vilket var mycket bättre..:) En timmes vevande senare var jag utmattad i armarna och utan något som helst behov att slå på någon / något... nice!

När jag för en halvtimme gick för att handla cola såg jag ett stjärnfall. "åh så fint med ett stjärnfall"  tänkte jag och hann inte alls med att komma på någon önskan förrän stjärnfallet var borta. :(

Enligt den samlade braintrusten på MSN gjorde detta dock ingenting eftersom stjärnfall tydligen ger en, en viss betänketid att komma på en önskan. En tjej tillade till och med att 3 av 4 stjärnfallsönskningar hade slagit in...

Så nu har jag tänkt ut min önskning till stjärnan i det blå. Tänker inte säga något om vad den är, eftersom det tydligen tar bort kraften i önskningen, men ni får såklart en rapport om det slår in!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0