trångt på plan, ragg åt Rockstar, ingen dansmästare...

Från att ha varit tre personer som jagade den plastiga bollen i fredags, så dök det upp hela nio personer på lördagen. Brajaren fick göra debut men svårt att avgöra hans prestation då det är rätt svårt att spela snyggt när det är tre mot tre matcher på den lilla ytan...

Efter liret tog jag ett beslut som skulle visa sig minst sagt tveksamt i efterhand. jag drog i mig 1½ liter Cola på två minuter i bastun...även om det var jävligt gott så förvandla det min mage till en vandrande gastub.

Sen blev det lite Asti åt mig och fulgrogg åt de andra innan vi stack till Tivvan där de hade en riktigt bra deal i natt... fri entré mellan 22 och 23 och halva priset i baren... så istället för att slösa hundringen på entré så fick vi in fyra drickor för de pengarna, drickor som satt gott!

Eftersom jag dels dansat järnet i torsdags och min mage dessutom var en gastub efter Colan, så höll jag mig borta från dansgolvet övervägande del av kvällen, fördelen av att jag satt vid bordet som väsk/groggvakt var att jag tog ut min beskärda del i skatt på groggarna..:)

I början av kvällen var det annars en rätt fräsch tjej som kom förbi vårt bord och flörtade en del, först med mig och sen en del med Chewie (Den klassiska har flickvän och därmed mer attraktiv auran som slog till? ) Hur som helst några timmar senare frågade hon om vi (vet inte om hon frågade Chewie) ville med till Cardan å shaka loss med henne...

Även om jag var småsugen blev det pass, av flera orsaker.
  • Trött på att jaga folk land och rike runt.. Är de intresserade så vet de hur de får ta på mig.
  • Trivdes bra där jag satt, och ville inte överge JB, Rock Star och Ms Andersson
  • Man får inte till det genom att se allmänt skitnödig och gasig ut på dansgolvet.
Men nästa gång en fräsch sak vill ha med mig till Cardan och shakea loss.. så lovar jag att överväga det..:)

Avslutar inlägget med en resumé av kvällens övriga karaktärer

JB: Började bra men kom sen i det tråkiga och trötta "jag har druckit alkohol, är trött och omotiverad" tillståndet, aja skönt å ha honom med igår i alla fall. händer inte var kväll.

MS Andersson: Var jävligt trevlig och lyckades gång på gång lura av Chewie groggar som jag och hon delade 50/50. enda smolket i glädjebägaren var att hon nöp mig på kinden så jag fick ett rött märke. Orsaken var oklar, men hon kanske trodde det skulle locka till sig brudarna.:)

Chewie: Övade inför framtida företagsevenemang genom att försöka slå nytt mingelrekord. han snackade kort och gott med allt och alla..Om detta förde med sig något gott vet jag ej ännu, eftersom jag inte fått någon rapport.

RockStar: Kvällens utropstecken! Dansgolvet kung! Fick dansat loss med en riktig fräsching som han sen utbytte lite saliv med. Olyckligtvis försvann fräschingen, för gott verka det som, fram tills han fick SMS från henne om att hon hade hjälpt ett fyllo till polare hem men att hon ville träffa vår trummande vän på en fika i veckan. Undertecknad håller givetvis tummarna för RockStar och hoppas på att han får använda sin trumpinne inom snar framtid.;)

De var allt.. Match i eftermiddag... Gör jag hattrick blir det garanterat en lång rapport, annars är det tveksamt..:)

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0