En oväntat storseger

Idag var det dags för B-lagsmatch.. HAIS mot Bårslöv.. På förhand såg det ut som en svår uppgift då vårt A-lag ligger i sexan och deras i fyran, men förhandstipsen är inte alltid någonting att bry sig om. Vi vann matchen med 7-2! Sjukt gott.. Noterbart är att vi slapp spela på leråkern och istället fick spela på plastmattan, vissa gnällde före matchen men ingen var missnöjd med bytet efteråt!  För egen del gjorde jag en sämre insats än förra veckan men det kan man bjuda på.

Nedan följer en summering av min egen insats, för en matchrapport konsultera någon annan källa som är bättre på att skriva sådana.

minut 30-45 inbytt som vänsterytter.. Slog några bra genomskärare som var värda ett bättre öde än att blåsas av för offside!

minut 45-60 spelade vänsterback: hade inte mycket att göra men skötte det jag skulle göra

minut 60-70 spelade högerback: se ovan

minut 70-80 spelare nummer 6 i Bårslöv vaknade till liv och rullade upp mig totalt flera gånger.. Tredje gången gillt fick tränaren nog och bytte ut mig, varpå den inbytte högerbacken fick det tveksamma nöjet att också bli upprullad..

Till mitt försvar kan sägas att jag efter matchen fick information om att nummer 6 i Bårslöv hade varit en av de största talanger i sin årskull fram till att han hittade flaskan, så finns ju enklare motståndare att möta i en mot en situationer!


Övriga händelser värda att nämna:

  • Ska testa att köra en kreationperiod för å se om myten innehåller ett korn av sanningen.. Låter för bra för att vara sant att man skulle bli bättre tränade bara för att man dricker någon äcklig sörja när man tränar i några veckor, men finns värre saker att testa!
  • Blev konsulterad som relationsexpert via MSN igår.  För den som känner mig framstår detta som ett udda val, ungefär som att anställa Adolf Hitler som fredsmäklare, men för de som har testat har det ofta visat sig vara ett framgångskoncept! Framtiden får utvisa hur det går denna gången!
// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0