förlust men ändå vinst..

I afton försökte jag omvända Baloo till att förstå och uppskatta idrott. Det gjorde jag genom att ringa hit honom och ha en streamad match med Champions League på datorn och en VM match i käppakrig på Teven... Maximal exponering helt enkelt!

Gällande matchen hade jag satsat en hundring på Barcelona efter att ha sett deras bländande uppvisning i el classico! Det sket sig kraftig då Chelsea gjorde mål i nionde minuten och sen ställde upp köttmuren framför eget mål! Men fotbollsgudarna ville ge alla fotbollsälskare lite glädje denna kväll när Barcelona sköt in ett mål på stopptid , fixade 1-1 och därmed gick vidare på bortamål! ingen vinst för mig men skönt ändå.

I vanliga fall tycker jag det är sjukt plastigt att hålla på å tjata om ett lag och låtsas vara en fan som alla gör när man saknar all form av naturlig koppling till laget, men i fallet Chelsea tycker jag gott det är värt att göra ett undantag i negativ bemärkelse. För ett lag som ägs av en slibbig maffiaryss som pumpar in hur mycket som helst, och det enda de gör är att köpa in en bunke fotbollsmördare och ställa upp köttmur, jag ett sånt lag förtjänar ingen framgång!

De var allt

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0