Frustrerande förlust och HIF vinst..

Efter två matchers petning var det återigen dags att spela för HAIS blåvita färger! Match mellan HAIS och Makedoniska FF.. Började som väntat på bänken men efter 30 minuter var det dags att komma in på plan som högerback.

Sista kvarten i första halvlek gjorde jag en minst sagt svag insats! Detta berodde dock på att jag inte hade instruerats om att vi hade bytt spelsystem sen sist vi spelade. Är van vid att spela 4-4-2 och då går ytterbackarna in i mitten samtidigt som yttermittfältarna springer ner för att täcka kanterna. Nu spela vi dock 4-3-3 idag och då var meningen att mittfältarna skulle springa in i mitten och jag som ytterback skulle täcka kanten hela tiden.

I andra halvlek hade jag kopplat min uppgift och då gick det bättre. Olyckligtvis var matchen avgjord till vår nackdel redan en kvart in på andra halvlek. För målvakten som hade varit riktigt bra i första halvlek gjorde två tavlor och matchen var körd (1-3 släpper in en lobb från halva planen fastän han nästan står på mållinjen, 1-4 sparka hål i luften när han skulle rensa en boll, så motståndaren kom sopren med öppet mål)

Mot slutet av matchen gjorde jag mina bästa prestation för dagen när jag pressade en motståndare ända upp i hans eget straffområde, snodde bollen och fick fram den till en medspelare som inte gjorde något misstag.

Summering: började dåligt men spelade upp mig kraftigt i andra. Hade massvis med energi och revanschlusta och sprang som en duracellkanin olyckligtvis fick jag begränsad utdelning men var ändå min klart bästa match för året. Ödets ironi dock att göra sin bästa match för året i en förlustmatch, för då är det ju knappast något som tränaren eller någon annan uppmärksammar.

Slutresultat

HAIS 3 - Makedoniska 5

Idag vann för övrigt De rödblå hjältarna mot de ljusblå asen! Såg inte matchen men en rolig insikt är HIF-fansen hyllar domaren som "den bästa domarinsatsen någonsin på Olympia"  medan medan MFF-fansen beskriver det hela som skandalöst dåligt. Svårt att göra alla nöjda, men skönt att Martin Hansson beslöt sig för att göra HIF nöjda!

Slutligen hamna jag hos Chewie fast jag hade tänkt att låta hans stackars fruga slippa mig några dagar. :) var å käka kebab med farsan på Babylon och kom på att jag behövde låna hans datakabel till mobilen. Då kom han på att han behövde hjälp med att slänga ut lite skräp efter att först ha skruvit ihop en bokhylla. Det verkade ta en oändlig tid så jag blev på monologhumör! Olyckligtvis var varken Chewie eller CR det minsta intresserade så fick föra monologen i mitt huvud istället för verbalt! Hade jag däremot varit Tysk så hade jag säkerligen fört en tvåtimmars monolog i alla fall, men eftersom jag hatar när folk för oändliga monologer som jag inte vill lyssna på (Vissa monologer är dock chill att lyssna på, då kan man bara luta sig bakåt å se glad ut) och helst av allt vill slå dem med en klubba i huvudet, så är det dumt att plåga sin omgivning i onödan!

Slutligen ville Rock Star att jag skulle stå för ett drogliberalt statement mot ett antidrogpropagandaprogram på TV4. Det löd som följer!

Håller med Source om att fritt droganvändande (givetvis inom vissa gränser) borde vara en mänsklig rättighet. Det måste finnas konsekvens i orsak sambandsbestraffningen. Ska man straffa alla som gör något självdestruktiv borde det rimligtvis vara olagligt att vara överviktig, sitta uppe för länge om nätterna, idka fri sexualitet och så vidare i all oändlighet. Om människor skadar sig själva genom att missbruka (till skillnad från brukar) droger, så behöver de givetvis hjälp istället för ett fängelsestraff! Legalisera allt, gör vetenskapliga tester som visar på farligheten och inför sen ett statligt monopol på drogförsäljningen där priset sätts i relation till skadan drogen gör. På så sätt kan marknaden regleras och drogers påverkan på folkhälsan finansiera sig själv!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0