Ingen succé för HAIS idag!

Efter för lite sömn och en smärre bakfylla var det dags för B-lagsmatch borta mot Kullavägen på Norrelyckan. Solen värmde skönt så bara av att komma ut i den försvann det mesta av den lilla bakfylla jag hade.  Sen kom jag till Norrlyckan och med ens kände jag mig som en medlem i valfri nykterhetsförening. För på golvet i omklädningsrummet låg en lagkamrat helt utslagen och luktade som en uteliggare. I bagaget hade han med sig den bäste karatefylla anekdoten jag hört på länge!

I korthet hade han varit på inflyttningsfest ute i Rydebäck hos sin arbetskamrat. Så hade han spottat på golvet och försökta hångla upp värdinnan framför ögonen på hennes pojkvän. Efter det hade han blivit utslängd och hade fetaste minusluckorna, men hem kom han på något sätt. En gissning är att han har viss ångest inför jobbet i morgon?  :)

Hur gick matchen då? Kasst! Laget insats: Kass! Min egen insats: Kass!

För att vidare definiera beskriva min egen insats så var ljuspunkten mina inkast. Försvarsspelet var okej.. Passningspelet var bedrövligt! Tror inte jag lyckades med att slå en vettig passning på 90 minuter och det måste ändå var någon form av negativt rekord.

Sämst av alla var dock de som inte dök upp! Är man uttagen till match ska man fan se till att dyka upp. Är det 30 man på träningarna innebär det att en del inte kommer med i lagen, å då ska ett fanskap som hellre super ner sig till den grad att de inte giter dyka upp till matchen inte ta upp plats för folk som vill spela! Även riktigt illa att som en spelare bara tappa humöret i 89e minuten och komma farande med ett mordförsök till glidtackling för att få ett synnerligen rättfärdigt rött kort!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0