man måste lära de unga!

Efter den miserabla matchen tidigare idag, fick jag en förfrågan av Den Glöttige Plastfäktaren (DGP, årets lökigaste namn, men han fick välja själv) om jag  inte kunde dyka upp och ta en grogg och röka vattenpipa hos honom och en bunke av juniorspelarna i HAIS. Han utlovade även snygga brudar av sin egen årgång! Mumma för Mastern således!

Någon skulle kunna framföra åsikten att den som hänger med en bunke 91 or å dricker grogg en söndagskväll har en skruv lös, men å andra sidan hänvisar jag till hur viktigt det är att följa ungdomens utveckling samtidigt som det egna barnasinnet behålls!

Givetvis dök där inte upp några snygga brudar, så de små 91orna fick istället för se ett smakprov på min charm, höra mina mest dumdryga anekdoter oftast med väldigt sexistisk underton. Jag fick höra deras också, vissa var bra, men inget guldkorn som måste nämnas.:)

Då en vacker kvinnovarelse eller två aldrig skadar att ha närvarande så fick jag i uppdrag av DGP att fixa dit kvinnor (Egentligen sa han snarare åt mig att ge fan i å ringa folk från hans telefon, men han tog ju inte tillbaka telefonen, och resten av de närvarande uppskattade min tappra insats)

Ska sanningen fram gick detta käpprätt åt skogen eller ungefär lika bra som min telefonförsäljarekarriär sommaren 2005. Pallade ju inte att lova guld å gröna skogar utan samtalen lät ungefär så här "Hej det är Mastern jag ringer på uppdrag av *DGPs namn* vad gör du ikväll? *paus* Ja vi sitter 5 lökiga killar och en tjej, röker vattenpipa å dricker grogg, sugen å komma över och komma flera gånger?" Dessa samtal var mellan 21 och 22 en söndagskväll. Finn fem fel i konceptet!

Som hämnd snodde de min mobil med samma tveksamma syfte! Lyckligtvis har jag inte pallat föra över så många nummer till kvinnor ännu! Fick dock ingripa när de ringde min chef, så att inga katastrofala konsekvenser skulle ske! Har till exempel hört rykten om att ringa chefen 3 på natten och säga att man är för full för att jobba dagen efter, är dåligt för anställningstryggheten!

Till slut lyckades de små pojkarna få en kvinnovarelse från min mobillista att svara.. Killen som ville bli kallad för Lillmastern som en tribut till undertecknad kom med följande klockrena samtal! "Jag hör dåligt är du i källaren? Jag sa jag hör dåligt, har din farsa låst in dig i källaren, ska vi komma å rädda dig?" För den som undrar är det inget bra sätt att fixa ragg!

Summa summarum: En chill kväll, alltid kul att vara ett föredöme/avskräckande exempel för ungdomen!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0