Solsting i Skanör..

Idag var det dags för B-lagsmatch vid världens eller åtminstone Sveriges ände; Skanör! Då stora delar av HAIS seniortrupp verkar bestå myglare som kommer på att de är "upptagna" när det vaknas match i en håla tio mil bort, så var det en nygammal trupp, med några spelare som inte synts till alls i år! Hur som helst den 12 man starka truppen anlände till en stekhet plan i Skanör för en match under en brännande sol. Började matchen som högerback och blev lite besviken när jag efter en halvtimme och vid underläge, 1-2, blev utbytt. Blev dock inbytt som vänsterytter 5 minuter senare så besvikelsen blev inte långvarig!

En bit in i andra halvlek infann sig en annan besvikelse, den otäckt varma solen hade bränt slut på mina krafter och jag ville inget annat än att sätta mig i skuggan med en iskall läsk, men inte blev jag utbytt! Med en kvart kvar ropade så tränaren mitt namn, men detta var inte för att jag skulle få min välförtjänta vila utan för att meddela att jag skulle spela högerback igen.. Tittade vädjande ut mot bänken men killen som satt där, hade begåvat nog kommit på att han var skadad!

Matchen då? Jo den slutade 4-4 till slut.. En del obegripliga ageranden från båda lagens försvarsspelare bäddade för detta målkalas vilket kan ses som en indikation på att det inte bara var min skalle som blev fuckad av värmen! Efter ett av motståndarförsvarets obegripliga misstag var jag nära att göra mål, men gjorde en "Henrik Larsson" och sköt rakt på målvakten istället för bredvid/över denne som är ett förståndigare sätt att hantera målchanser!

Senare på dagen såg jag Kalmar-Helsingborg på TV hemma hos farsan. Henrik Larsson gjorde två stycken "Henrik Larsson" och Rasmus Jönsson gjorde en. Kalmarspelarna å andra sidan insåg att det var mer givande att skjuta bollen i mål vilket de gjorde två gånger.

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0