Piece of cake!

Vaknade nyss upp en aning förvirrad! Min väckarklocka visade nämligen tiden 1505 och jag kunde omöjligt förstå hur fan jag kunnat sova i över 12 timmar i sträck utan någon rimlig anledning. Det visade sig att klockan visade fem timmar fel av någon outgrundlig anledning men åtminstone kändes den sovda tiden rimlig! Nåväl här följer gårdagens händelser!

Dagen började med att en bunke folk ringde å väckte mig! En av dessa var Mittbacken syster, vilket kom helt oväntat! I den bästa av världar så hade hon kommit på att jag ingick hennes sexuella fantasier och att det var dags att styra upp, men nu lever vi inte i den bästa av världar! Istället ville hon sälja biljetter till ett evenemang hon arbetade för. Som jag förstod det rörde det sig om att de skulle prova ett nattklubbskoncept av Stureplan/Båstadskaraktär ute vid H55 paviljongen.

Evenemanget hade tre paketpriser. Ett för fattiglappar, ett för knegare och ett för Stureplansbrats. Eftersom jag inte har lust att spendera ett belopp motsvarande halva CSN så var det uteslutet att leka Stureplansbrat, och när man ändå inte kan steka kan man lika gärna snåla så det fick bli fattiglappspaketet.

Detta var dock jävligt prisvärt och innefattade entre för två personer, en flaska vin, tio öl och fem shots för 500 spänn. Efter lite rundringande fick Baloo bli mina companjero till detta kall så må bästa man vinna ikväll! :)

Efter detta samtal var det dags för tennis med farsan. Av en slump mötte jag på Chewie på vägen till tennisbanan så han hängde på och lirade också. Efter en traditionsenlig 6-2 seger för mig mot farsan, fick farsan möta Chewie! Då fick han känna på något som det var längesen han kände, känslan av att defilera sin motståndare fullständigt. Fadern vann med 6-0. Till Chewies försvar kan nämnas att han aldrig spelar tennis, men å andra sidan lirar han jämt badminton, så han borde ha känslan ändå?

Sen fick jag skjuts ut till Allerum för att döma en dammatch mellan Allerum och Bjuv. Själva matchen finns inte mycket å säga om Allerum "dominerade" fullständigt och hade vunnit med tvåsiffrigt om det inte vore för att Bjuvs målvakt (som får Jabba att se smal ut i jämförelse) skrämde de stackars Allerumsanfallarna att skjuta rakt på henne varje gång de kom fria (vilket hände stup i kvarten). Sex gånger lyckades de dock skjuta bredvid vidundret så 6-0 slutade matchen!

Vad som var mer intressant med matchen var att Den Otäcke spelade för Allerum. Sist det skedde var det ingen succé men idag gick det mycket bättre. Inget inplanerat raggbesök  före matchen, där ragget storgrät om ett annat ragg istället för att släppa till och ingen som blängde på en! Så denna matchen var verkligen piece of Cake!

Övrigt:

Min fader ville jag skulle uppsöka en talpedagog eftersom ingen förstår vad jag säger? I mitt tycke är det en kraftig överdrift! Det är bara norrlänningar som inget förstår så finns över en miljon människor som förstår mig alldeles utmärkt! Med behärskad och välartikulerad vrede framförde jag mina synpunkter angående förslaget varpå faderns svar blev "Ja nu hörs det tydligt vad du säger, men du låter inte helt lycklig över förslaget?" Spot on!

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0