udda förfrågningar, leveranser och misslyckat skobyte...

Ikväll fick jag en tämligen udda förfrågan... Det var en tjej som hade läst min beställningsdikt åt Direktören och ville beställa en åt sig själv. Eftersom det var hennes födelsedag och hon ville ha det som present så kunde jag inte gärna säga nej, men personligen tycker jag den som Direktören beställde blev vassare. (Som en bisats kan sägas att han inte ens använde den med motiveringen, att han hellre skrev något från hjärtat, och vissa detaljer inte stämde) Nåväl så här blev dagens poetiska arbetsinsats

20 år

Ser henne när hon längs strandkanten går
Solljuset glänser mot svettdroppe på hennes lår
Ett solljus som ger näring och helar alla vinterns sår.

För den som sett henne på jorden promenera,
Nöjer sig inte med lite utan vill ha mera,
Tänder en låga som hjärtat massera.

I 20 år har hon vandrat på denna jord,
Visat vägen både vad gäller handling och ord,
I sig själv är hon ett egenskapernas smörgåsbord.

Förhoppningsvis hon länge leva,
Och många av världens aspekter uppleva
Så hon sin omvärld kan fortsätta att beleva!

Idag fick jag även in två leveranser i min postlåda... Det ena var en pulsmätare som jag fick för att jag köpte några nummer av en tidning för en hundralapp... tidningen var tråkig men med tanke på att en pulsmätare kostar 500 spänn annars så är jag nöjd likväl.. Den andra leveransen var en låda med Listerine som jag fick gratis mot att jag delade ut några av flaskorna till mina vänner och skickade tillbaka det förfrankerade kuvertet med en enkät sen... Lätt fixat så får alla chansen å rensa flabben också..;)

Till dagens träning på Laröds plastmatta hade jag bytt skor från mina grässkor till mina grusskor, eftersom jag fick ont i benhinnorna av de förstnämnda... Någon märkbar förbättring blev det inte eftersom grusskorna gav mig skoskav istället, men va fan, shit happens

// Mastern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0